درگيري شديد بين نيروهاي سركوبگر انتظامي اعزامي از تهران در فرودگاه

۱۸ شهريور ۱۳۹۰


نيروهاي اعزامي سركوبگر از تهران : ما آمده ايم تا اين آذربايجاني ها را بر سر جاي خود بنشانيم و يا آد... كنيم خبرگزاري آذربايجان ، اروميه : ساعتي پيش درگيري شديدي بين نيروهاي تيپ اميرالمومنين وابسته به نوپو (نيروي ويژه) كه امروزاز تهران وارد اورميه شده و در فرودگاه اورميه مستقر هستند، اتفاق افتاده است. درگيري ها از آنجا آغاز شده كه مسئولين انتظامي استان درجلسه شوراي تامين خواستار عدم برخورد فيزيكي با مخالفين شده اند و استدلال كرده اند كه مردم آذربايجان با ديگر مردمان ايران اندكي متفاوت هستند، برخورد قهر آميز باعث مي شود تا آنها نسبت به حاكميت و نيروهاي انتظامي واكنش نشان دهند... و اگر كار به برخورد دوطرف يعني مردم و پليس كشيده شود كنترل آذربايجان امكان پذير نخواهد بود. بدنبال اين درخواست نمايندگان تهران در پاسخ به اين درخواست منطقي در جواب جمله توهين آميزي به كار برده اند كه: ما آمده ايم تا اين آذربايجاني ها را بر سر جاي خود بنشانيم و يا آد... كنيم. اين جمله باعث شده ابتدا درگيري بين فرماندهان دو نيرو و سپس پرسنل انتظامي اورميه و تهران درگيري گسترده اي اتفاق بيافتد.اداي اين جملات و وقوع اين درگيري نشانگر شكاف عميق بين نيروهاي انتظامي پليس است و نيروهاي انتظامي مردمي گام به شكل گيري خود نهاده است و يك بار ديگر آذربايجان مركز دگرگوني اجتماعي در كشور گشته است...


بؤلوم : سياست یازار : bozkurt 5 باخیش

گزارش كامل از تظاهرات در تبريز و اورميه

۱۳ شهريور ۱۳۹۰

22.50: اعتراضات گسترده و خونين در شهرهاي تبريز و اورميه به پايان رسيد. هنوز از گوشه و كنار اين دو شهر و خيابانهاي فرعي صداي شعار و شليك گاز اشك آور به گوش مي رسد. بر اساس اخبار رسيده كلانتريها پر است از زنان و كودكان و جواناني كه بسياري هم زخمي هستند.

از تبريز خبر مي رسد تعداد بسيار زيادي بازداشت و به مكانها نامعلوم منتقل گرديده اند. از اين دستگيرشدگان مي توان به آقايان مهدي محمدپور و عادل خندان اشاره نمود.

22.15: دهها نفر در اورميه در اثر شليگ گلوله يا ساچمه زخمي شده اند. حداقل سيزده تن از مجروحين با گلوله در بيمارستان مطهري اورميه بستري اند كه حال چهار نفرشان وخيم است. آماري از ديگر بيمارستانها در دست نيست. شاهدان عيني ميزان خشونت به كار رفته توسط مامورين را غيرقابل توصيف و حضور مردم را بيش از تظاهرات هفته پيش اعلام كردند.

هم اكنون نيروهاي بسيج كه عمدتا نوجوان و جوانان حداكثر تا 25 سال سن هستند با لوله هاي پليكا در دست در خيابانهاي ارتش ، اميني ، باكري، خيام ، دانشكده و خيابانهاي ديگر شهر مستقر هستند. ده ها نفر از بازداشت شدگان تظاهرات خشونت بار امروز به يكي از ساختمانهاي وابسته به بسيج در فلكه مخابرات ابتداي خيابان برق كه تا چهارسال پيش يكي از خانه هاي امن اداره اطلاعات اورميه بود منتقل شده اند.

دقايقي پيش ماموران لباس شخصي با حضور در بيمارستان مجروحاني كه حالشان وخيم نبود را به مكاني نامعلوم منتقل كردند. يكي از پرستاران بيمارستان مطهري از انتقال احتمالي اين مجروحان به بيمارستان عارفيان كه متعلق به سپاه است خبر داد. سپاه پاسداران مسئوليت حفاظت از ساختمان استانداري و صداي و سيماي آذربايجان غربي را در دست دارد و يكساعت پيش حداقل ده دستگاه تويوتا لندكروزهاي سياه رنگ سپاه كه بر پشت آنها سلاح دوشكا قرار دارد در محوطه استانداري و صدا و سيما مستقر شده اند.

سابقه حضور خودروهاي سپاه مجهز به دوشكا به سال 85 در شهرستان نقده در جريان تظاهرات اعتراضي مردم به كاريكاتور روزنامه ايران بازميگردد كه متاسفانه در اثر شليك گلوله مستقيم به مردم در آن سال توسط اين خودروها 13 نفر از اهالي نقده به شهادت رسيدند.

22.00: عليرغم تاريك شدن هوا و برخورد بسيار خشونت آميز و وحشيانه ي نيروهاي رژيم ايران ميدان آبرسان تبريز به صحنه ي درگيري گسترده ميان معترضين و مامورين يگان ويژه تبديل شده است. بوي گاز اشك آور در بسياري از نقاط شهر استشمام مي گردد. خبرهاي رسيده حاكي از ترس شديد ماموران امنيتي از انتشار فيلمهاي مربوط به اعتراضات مردمي در دو شهر تبريز و اورميه مي باشد. شاهدان عيني مي گويند هر دوربين و موبايلي كه اقدام به ضبط جريان اعتراضي مردم در خيابان ها نمايد به سرعت توسط نيروهاي سركوب ضبط مي گردد.

در عين حال برخي اخبار و گزارشات از شهادت يك جوان تبريزي حكايت دارد. براساس گزارش شاهدان عيني يك جوان 20 الي 22 ساله آذربايجاني در خيابان شهناز تبريز در اثر شليك مستقيم گلوله توسط يك مامور لباس شخصي به شهادت رسيده است. حادثه زماني رخ داد كه مردم به طرف عده اي مامور لباس شخصي حمله كردند و در يكي از كوچه هاي شهناز مامور به صورت مستقيم اقدام به شليك گلوله كرد. اين خبر هنوز رسما تاييد نگرديده است.

21.35: اولين فيلم از اعتراضات روز شنبه 12 شهريور در شهر اورميه: بر روي لينك زير كليك نماييد:

http://www.youtube.com/watch?v=iXrOaswKz9k

درگيري ها در اورميه به مناطق جنوبي شهر كشيده شده است. درگيري ها هم اكنون در خيابان پرورش به طرف حسين آباد و علي آباد ادامه دارد. صداي تير اندازي در اين مناطق به وضوح شنيده مي شود.

21.20: اولين فيلم از حضور گسترده ي دهها نيروهاي يگان ويژه در اورميه: براي ديدن فيلم بر روي لينك زير كليك نماييد:

http://www.youtube.com/watch?v=aKtxTVAi_jM

در عين حال پخش ماهواره ي يوتلست در تمامي شهرهاي آذربايجان به دليل ارسال پارازيت وسيع قطع شده است. به گزارش يكي از حاضرين در تظاهرات اورميه: خيابان   طالقاني  تا   ترمينال   قيامت  بود. ماموران توان نزديك شدن نداشتند. مردم خيابون رو سنگربندي كرده و راه موتورسوارها رو بستن.  هيچ كسي قادر به ورود به خيابان طالقاني نيست. مردم  مشغول سنگ پراني به سمت مركز  شهر  محل تجمع  نيروهاي ضد شورشند.

21.10: آخرين اخبار ارسالي از اورميه حاكي از آن است كه درگيريها به خيابان 17 شهريور و خيابان هاي اطراف كشيده شده است. صداي شليك گلوله و صداي آمبولانسها در سراسر منطقه شنيده مي شود. برخي گزارشات از شليك نيروهاي امنيتي از پشت بام دادگستري به حاضرين خبر داده اند. در عين حال جمعي از سربازان حاضر در لشكر 64 اورميه واقع در پشت استانداري نيز شعارهايي در حمايت از درياچه اورميه سر مي دهند.

در اهر پس از بروز درگيريهاي شديد و ضرب و شتم بسياري از مردم عادي در آغازين لحظات شروع تجمعات بسياري دستگير و به مكانهاي نامعلوم منتقل شده اند. گزارشات رسيده حاكي است نزديك به 30 تن از بازداشت شدگان نيز توسط يكي از نيروهاي انتظامي مخفيانه آزاد شده اند.

20.35: از اورميه خبر مي رسد كه ساختمان استانداري آذربايجان غربي در اين شهر به محاصره مردم در آمده است. درگيري ها به ميدان ايالت و پنجراه اين شهر كشيده شده است.  هم اكنون تنها راه ارتباطي استانداري با بيرون لشكر 64 اورميه كه پشت استانداري قرار دارد، مي باشد. درگيري در بيشتر نقاط شهر اورميه با شدت تمام ادامه دارد.

در تبريز نيز گزارشات ريسده حاكي از به آتش كشيده شدن موتورهاي نيروهاي بسيج در خيابان تربيت است. بيش از 15 نفر در اين منطقه دستگير شده است. مردم با دادن شعارها حضوري گسترده در خيابانها و ميادين اصلي دارند.

20.25: براساس گزارش شاهدان عيني در تبريز، در خيبانهاي مركزي شهر نيروهاي رژيم اعم از لباس شخصي، بسيجي و ضد شورش با وحشيتي بي سابقه در طول سي سال گذشته، در حال حمله به مردم هستند. حتي كودكان بي دفاع تبريزي نيز به شدت مورد ضرب و شتم ماموران قرار گرفته اند. شدت قيام در بخشهاي مركزي شهر تبريز، تمام شهر را ملتهب كرده است. به دليل شدت و سرعت قيام در بخشهاي مركزي شهر تبريز، سراسر شهر دچار التهاب گسترده اي شده و مردم در دفاع از جان و ناموس خود در حال سرازير شدن به خيابانها در محلات ديگر هستند. اولين فيلمهاي رسيده از اين تجمعات گسترده به خوبي بيانگر عزم راسخ ملت آذربايجان در دفاع از كيان خود دارد. مجموعه اي از اين فيلمها تا ساعاتي بعد منتشر خواهد گرديد.

20.05: در خيابان بعثت و ميدان بازارباش اورميه يك جنگ تمام عيار در جريان است. شاهدان عيني درگيري ها را وحشتناك توصيف مي كنند. در عين حال درگيري هاي شديد در خيابانهاي زنجير، مركز، منتظري، دروازه مهاباد، مدني، گول اوستي و عطايي مجددا آغاز شده است. گزارشات حاكي از بازداشت صدها نفر در جريان درگيريهاست. به نظر مي رسد برنامه امروز نيروها بازداشت گسترده مردم است.

در تبريز نيز از داخل استانداري آذربايجان شرقي صداي شليك گلوله به گوش مي رسد. امكان دارد نيروهاي امنيتي داخل استانداري از گلوله هايي غير پلاستيكي نيز استفاده نمايند. هم اكنون نيروهاي يگان ويژه با گاز اشك آور و باتوم به مردم در خيابان راسته كوچه حمله كرده و سعي در متفرق كردن آنها دارند. در اطراف خيابان دارايي و مقابل استانداري نيز مردم با بسيجيها و سپاه درگير شده‌اند. از سمت سه راه امين و خيابان فردوسي صداهاي مكرر شليك گلوله به گوش مي رسد.

19.50: استانداري آذربايجان شرقي در تبريز در آستانه ي تصرف، اين بهترين توصيف دقايقي قبل از وضعيت شهر تبريز است. گروهي از مردم به طرف استانداري حركت مي كنند و گروهي ديگر به طرف ميدان ساعت و گروهي نيز در ميدان قونقا هستند. در عين حال منطقه ي آبرسان تبريز به عنوان كانون آغاز تجمعات بخشي از تبريز و به خصوص پس از فرارسيدن تاريكي با خاموشي مطلق و قطع برق مواجه شده است. گزارش مي رسد درگيريها در خيابان ساعت به شدت افزايش يافته است. همينطور درگيريها از طرف راسته كوچه به طرف پشت خيابان تربيت كشيده شده و تعدادي از مردم در اين منطقه پس از درگيري با مامورين، با باتوم هاي الكتريكي مورد ضرب وشتم قرار گرفته اند.

در اورميه نيز درگيريها اندكي فروكش نموده و معترضين به صورت گروههايي چندصد نفره در حال سردادن شعارهاي خود هستند.

19.40: در تبريز صداي شليك گلوله به صورت متوالي در خيابانهاي فردوسي و سه راه امين شنيده ميشود. برخي گزارشات حاكي از مجروح شدن چندين نفر در تبريز است. تعداد دستگيرشدگان زياد گزارش شده است. تمام مغازه ها در منطقه ي راستا كوچه بسته و همه ي بازاريان به مردم ملحق شده اند.

19.25: تجمع اعتراضي در شهر اهر با يورش بسيار وحشيانه ي نيروهاي سركوبگر به زد و خورد كشيده شد. در اين درگيريها تعدادي بازداشت شده اند كه از اين افراد مي توان به ابراهيم نوري و عليرضا چنگيزي اشاره نمود.

در اورميه درگيري شديد در ميدان زنجير ادامه دارد.

در تبريز نيز درگيري ها به مقابل استانداري آزربايجان شرقي و چهار راه شهناز تبريز كشيده شده است.

19.15: درگيري شديد در مقابل باغ گلستان تبريز و ميدان قونقا گزارش مي گردد. نيروهاي يگان ويژه به شليك گسترده ي گلوله هاي پلاستيكي و گاز اشك آور روي آورده اند.

در اورميه نيز شاهدان عيني از شدت يافتن درگيريها خبر داده اند. يك دستگاه موتور نيروهاي سركوب گر در خيابان طالقاني(زنجير) به آتش كشيده شده است. گزارش ها حاكي از حضور چندين برابري معترضين در اورميه نسبت به هفته ي قبل است.

19.05: با شروع توفاني اعتراضات تبريز نيروهاي يگان ويژه اقدام به شليك گلوله با مرمي پلاستيكي كرده اند. به گفته يكي از شركت كنندگان تعداد معترضين در لحظات اوليه به بيش از ده هزار نفر در سه رهي امين و راسته كوچه مي رسيد. معترضين به سمت ميدان ساعت در حال حركتند. تعداد بسيار زياد موتور سواران يگان ويژه و شليك گاز اشك آور گزارش مي شود.

در اورميه نيز ماموران انتظامي در مقابل سيل خروشان مردم در خيابانهاي مطهري و طالقاني عقب نشيني كرده اند. درگيري ميدان مركز بسيار شديد مي باشد.

18.55: در تبريز درگيري شديد مابين راسته كوچه و بازار محمدي رخ داده است. نيروهاي يگان ويژه به ضرب و شتم شديد حاضرين اقدام نموده اند. در اروميه نيز درگيري شديد در خيابانهاي طالقاني و مطهري شديد گزارش مي شود.

18.50: درشهرستان اهر مركز قاراداغ وضع از ساعت 5عصر كاملا امنيتي است و فعالان و مردم آماده حركت هستند. در اين شهر ابراهيم نوري از فعالين آذربايجاني در پي حمله ي نيروهاي امنيتي بازداشت شده است.

18.46: درگيري مردم در خيابانهاي شهرام، بهار (قاپان قديم)، زنجير و طالقاني گزارش مي شود. حضور مردم بسيار چشم گير از هفته قبل است. در تبريز نيز تظاهرات عظيم چندين هزار نفري آغاز گرديده است.

18.25: دقايقي قبل هسته ي اوليه ي تظاهرات در شهر تبريز نيز بوجود آمد. حاضرين در بازار شهر تبريز در اعتراض به خشكانده شدن درياچه ي اورميه شعارهايي را سر مي دهند. هنوز درگيري گزارش نشده است.

اما در اورميه پس از آغاز تظاهرات كمي پس از ساعت 18 عصر شنبه 12 شهريور، حاضرين در خيابانهاي عطايي و امام اولين اعتراضات را شروع نمودند و ميدان مركز اورميه هم اكنون در دست مردم مي باشد.

در پي اين امر مردم در ميدان مركز و خيابان مطهري با نيروهاي ضد شورش درگير شده اند. گفته مي شود چندين لاستيك آتش زده شده است. نيروها با شليك گاز اشك آور به مردم حمله كرده و مردم نيز در حال سنگ پراني مي باشند.

آذوح



بؤلوم : سياست یازار : bozkurt 0 باخیش

حذف 4 صفر از پول ملي

۲۸ تير ۱۳۹۰

حذف 4 صفر از پول ملي

چند روزي است كه در رسانه ها اخباري از حذف 4 صفر از پول ملي براي راحتي محاسبات و مبادلات پولي و مالي مي شنويم.

بانك مركزي براي اين كار اقدام به نظر سنجي از مردم در يك وبسايت نموده است. با مراجعه به اين وبسايت بيشترين چيزي كه جلب توجه مي كند نظر سنجي در مورد واحد پول جديد است. واحدهاي پولي كه بانك مركز پيشنهاد داده است جاي تامل دارد.

اين واحدها را بررسي مي كنيم:

1-ريال: ريال واحد پول رسمي فعلي كشور كه فقط در جلسات رسمي از آن استفاده مي شود و مردم در مبادلات روزمره خود به هيچ وجه از اين واحد استفاده نمي كنند. ريال واحد پول كشورهاي عربي است و ريشه اي اسپانيايي دارد(رئال).

2-تومان: واحد پول فعلي رايج در بين مردم است و همه مردمي كه در ايران زندگي مي كنند در مبادلات روزمره خود از اين واحد استفاده مي كنند. تومان كلمه اي توركي است و واحد پول بسياري از حكومت هاي تورك و غير تورك تاريخ ايران همين كلمه بوده است كه بعد از رژيم  پهلوي اين واحد به طور رسمي با ريال عوض شد اما مردم همچنان از اين واحد استفاده مي كردند و بعد از گذش نزديك به 90 سال از اين تغيير همچنان واحد پول اصلي ولي غير رسمي كشور تومان است.

3-پارسي: واحد پول جديدي كه نشئت گرفته از افكار شوونيستي مي باشد. اين واحد پولي با فرض اسم پارس براي ايران از واحد پول افغانستان(افغاني) الگو گرفته شده است. اما مسئولين بايد بدانند كه اسم ايران پارس يا پرشيا نيست! اسم ايران، ايران است و اگر قرار باشد چنين الگويي انتخاب كنيم بالطبع واحد پول پيشنهادي بايد ايراني باشد. نه پارسي!!! در ضمن به نظر مي رسد افغانستان الگوي قابل قبولي براي ايران نيست.

از طرفي مسئولين بايد بدانند كه كمتر از 45 درصد جمعيت ايران را فارسها تشكيل مي دهند و در ايران علاوه بر فارسها نزديك به 30 ميليون تورك شامل توركهاي آذري و توركهاي قشقايي و توركمنها و توركهاي افشار و خلج و خزر و خراساني و ... و نزديك به 9 ميليون كرد و بيش از 3 ميليون عرب و ... زندگي مي كنند و پيشنهاد اين واحد پول هيچ معنايي غير از استعمار و آپارتايد نژادي ندارد. انتخاب اين واحد پول مطمئنا اعتراضهاي شديدي در مناطق مختلف كشور به دنبال خواهد داشت!

4- دريك: دريك برگرفته از نام داريوش هخامنشي و واحد پول سكه هاي هخامنشي مي باشد. اين واحد علاوه بر مشكلات واحد قبلي(پارسي) مشكلات ديگري نيز دارد كه از جمله سختي تلفظ و نا مأنوس بودن اين اسم براي اقشار مردم و همينطور غير ايراني بودن اين كلمه! يونانيان، نام سكه طلا در زمان داريوش هخامنشي را چون منسوب به داريوش بود به يوناني «دريكوس» (Dreikos) مي ناميدند. پس اين كلمه يك كلمه يوناني است و براي واحد رسمي پول كشور بالطبع مناسب نمي باشد.


اما واحد پول جديد بايد معنادار باشد و تلفظ آن راحت و ايراني باشد و با اين اوصاف كلمه تومان كه هم اكنون بين مردم رايج است و قرنها به عنوان واحد پول كشور استعمال داشته و تلفظ و كاربرد آن براي عموم مردم ساده و راحت است، مي تواند بهترين گزينه باشد. و براي پول خرد نگارنده قران را پيشنهاد مي دهد كه تا سالها پيش به همراه تومان واحدهاي پول رسمي كشور بودند.

اگر شما نيز قصد شركت در اين نظرسنجي را داريد، مي توانيد با ثبت نام در اين سايت و سپس مراجعه به بخش نظرسنجي اين نشاني http://reform.cbi.ir/ اين پيشنهاد را مطرح نماييد.

 



بؤلوم : سياست یازار : bozkurt 3 باخیش

اعترافات شوك آور يك روزنامه نگار وشاعر ارمني در باره فاجعه خوجالي

۲۷ تير ۱۳۹۰

 

يكي‌ از شعرا و نويسندگان مشهور ارمني به نام زوري بالايان در كتابي‌ تحت عنوان ؛احيا دوباره روحمان؛ از قتل عام خوجالي در تاريخ ۲۶ فوريه ۱۹۹۲ كه خود نيز در آن شركت داشته چنين مينويسد:
با خاچاتوريان به خانه اي كه تصرف كرده بوديم وارد و كودك ۱۳ ساله توركي راديديم كه توسط سربازان ارمني به پنجره اتاق ميخكوب شده بود خاچاتوريان براي اينكه جلوي گريه و فريادهاي كودك را بگيرد پستان بريده شده مادرش را به زور در دهان وي فرو برد بعد از آن من پوست سر و سينه و شكم كودك را كنده و تايم گرفتم كودك در عرض هفت دقيقه بر اثر شدت خونريزي جان داد و من با اين عمل دچار شادي و شعف زايد الوصفي شدم و تمام روحم سر شار از غرور گرديد.

خاچاتوريان جسد كودك را تكه تكه كرده و در مقابل سگهايي كه از نژاد خود تركها هستند انداخت!شب همانروز اين كار را با سه كودك ديگر ترك تكرار كرديم `بدين شكل من به وظيفه خود به عنوان يك ارمني عمل كرده و يقين دارم كه كه تمامي‌ ارامنه به ما و كارهايمان افتخار خواهند كرد.

زوري بالايان - از كتاب احيا دوباره روحمان- چاپ شده در صفحه ۲۶۰ تا ۲۶۲ نشريه وانادزور بتاريخ ۱۹۹۶.
علاوه بر اين نويسنده و روزنامه نگار ديگر ارمني به نام ديويد خرديان كه اكنون ساكن لبنان مي‌باشد در لابلاي صفحات ۱۹ تا ۷۶ كتابي تحت عنوان'' در راه صليب'' از مصيبتهاي وارد به اهالي خوجالي در طي‌ قتل عام آنها توسط ارامنه به عنوان افتخار ارامنه ياد كرده و در صفحهٔ ۲۶ آن نوشته است:در يك صبح سرد در نزديكيهاي داش بولاق مجبور شديم براي عبور از يك باتلاق از اجساد پلي‌ براي عبور بسازيم ''پود پول كوويك اوهانيان '' وقتي‌ ترس مرا در عبور از روي اجساد ديد و اشاره كرده وگفت نترس حركت كن و من پايم را روي جسد دختري ۹ تا ۱۱ ساله گذاشته و شروع به حركت نمودم.پاهايم وتمام شلوارم غرق خون شده بود. بدين شكل ما از روي اجساد ۱۲۰۰ نفر كه پلي‌ براي ما شده بودند گذشتيم.
در صفحهٔ۶۲ و ۶۳ '' مارتين ۲'' از يك گروه ارمني به نام كافلان كه وظيفه سوزاندن اجساد را بر عهده داشتند نام برده شده و در ادامه آمده است: ۲۰۰۰ نفر از منگولهاي پست(توركها) در يك كيلومتري خوجالي سوزانده شد .در آخرين ماشيني كه براي سوزاندن حمل ميكردند من دختري ۱۰ ساله را ديدم كه عليرغم زخمهاي زياد در ناحيه سر و دست وسرما و گرسنگي همچنان زنده بود و به سختي نفس مي‌كشيد ;دخترك به من نگاه ميكرد و من هيچگاه چشمها ي آن دختر ۱۰ ساله را كه با مرگ دست و پنجه نرم ميكرد را فراموش نخواهم كرد `سربازي به نام تيكرانيان گوشهاي دخترك را گرفت و او را كشان كشان به داخل اجسادي انداخت كه قرار بود سوزانده شوند سپس مواد آتش زا بر روي آنها ريخته و اجساد راآتش زدند' صداي نالهٔ و فرياد كساني‌ كه هنوز زنده بودند از ميان آتش به گوش ميرس
د.



بؤلوم : سياست یازار : bozkurt 1 باخیش

يكه تازي تبريز در جذب سرمايه ، براي چهارمين سال كسب رتبه اول

۲۵ تير ۱۳۹۰


رييس كميته سرمايه‌گذاري كلان‌شهرهاي كشور گفت: شهرداري و شهر تبريز همچنان رتبه اول جذب سرمايه‌گذاري‌هاي بخش خصوصي كشور را در اختيار دارد.

خبرگزاري شهريار به نقل از روابط عمومي شهرداري تبريز گزارش داد، مهندس نديم با اعلام اين خبر افزود: آخرين و تازه‌ترين بررسي‌هاي آماري از عملكرد كلان‌شهرهاي كشور نشان مي‌دهد كه شهرداري و شهر تبريز همانند چهار سال گذشته ، همچنان پيشتاز جذب سرمايه گذاري بخش خصوصي در طرح‌‌ها و پروژه‌هاي عمراني خدماتي كشور بوده و رتبه اول كشوري را در اختيار دارد.



بؤلوم : سياست یازار : bozkurt 1 باخیش

كينه توزي محسن رضايي عليه آزربايجان

۲۵ تير ۱۳۹۰


كي از دشمنان شناخته شده و قسم خورده آزربايجان ، آقاي سبزوار رضايي معروف به محسن رضايي مي باشد و تك تك سلولهاي وي ، دشمني با آزربايجان را نعره مي زند . اين فرد سر دسته باند مافياي سيگار در ايران مي باشد و جند سال پيش كه پسرش به آمريكا پناهنده شد گوشه اي از جنايات وي را برملا كرد .اين فرد به عنوان جنايتكار بين المللي تحت تعقيب اينترپل ميباشد.



بؤلوم : سياست یازار : bozkurt 0 باخیش

دشمن دشمن من دوست من است داستاني بيش نيست

۶ اسفند ۱۳۸۹

اين نوشته خطاب به كساني نوشته شده است كه علت سكوت آذربايجان نسبت به جنبش سبز را درك نكرده اند و براي يافتن علت تلاش نكرده بلكه طبق روال هميشگي شان اقدام به لجن پراكني نموده و فاصله شان را با آذربايجان و آذربايجاني بيشتر و بيشتر مي كنند.

 

خوانندگان محترم حتماً در چند روز گذشته در وبلاگهاي منتسب به جنبش سبز نوشته اي را مشاهده كرده اند كه به علت همراهي نكردن ملت آذربايجان با سبزها، هر آنچه در توان داشته در حق آذربايجاني ها توهين و ناسزا نثار داشته اند. در اين نوشته قصد نداريم آن ناچيزها و امثال آن را تبليغ نموده و نامي از آنها ببريم ولي به نوشته هاي يكي از آنها پاسخي خواهيم نوشت.



بؤلوم : سياست یازار : bozkurt 0 باخیش

1 |